Bij binnenkomst in de praktijk verzoeken wij u zich te melden aan de balie, zodat wij weten dat u aanwezig bent.
U dient altijd een legitimatiebewijs en een geldig inschrijvingsbewijs van uw verzekering, zoals een verzekeringspasje, bij u te hebben. Tevens bent u er zelf verantwoordelijk voor uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons door te geven.
Wij verzoeken u bij elke bezoek ons te informeren over uw medische gegevens, zoals: medicijngebruik, hart- en vaatziekten, infecties, zwangerschap, enz. Dit is in uw belang en het onze. Wij vragen u hiervoor jaarlijks een medische vragenlijst in te vullen, dit zijn wij verplicht van de gezondheidsinspectie.
Uiteraard streven wij ernaar om iedereen op tijd te behandelen. Soms kan een behandeling langer duren dan verwacht. Als u heeft moeten wachten zullen we ook voor u de tijd nemen die nodig is. Als u geen tijd heeft om te wachten kunt u desgewenst een nieuwe afspraak maken aan de balie.
In onze praktijk werken wij uitsluitend op afspraak en zonder open spreekuren. Dit houdt in dat het zinloos is om zonder afspraak langs te komen met de bedoeling direct behandeld te worden. Afspraken kunnen telefonisch of aan de balie wordt gemaakt en geannuleerd. Als u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs geannuleerd moet worden door het ontstane tijdgebrek, met daarbij een rekening van de door ons ingeplande tijd.
Wanneer u een afspraak niet kunt nakomen dient u dit minimaal 48 uur van te voren (bij voorkeur telefonisch) te melden. Zegt u een afspraak niet tijdig af, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Hierbij houden we een richtlijn van €10,- per 10 minuten aan. Bij het herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of het te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven bij onze praktijk.
Let op: Ook als u als gezin een afspraak heeft en een gezinslid komt niet mee zonder afmelding 48 uur van tevoren, zal de voor diegene gereserveerde tijd in rekening worden gebracht.
De rekening is opgebouwd uit verschillende verrichtingen die tijdens de behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke verrichting omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld dat is vastgesteld door de overheid. Onze facturen worden verzorgd door Infomedics, kijk voor meer informatie of vragen over uw rekening eens op: www.infomedics.nl
Wanneer u niet tevreden bent met een behandeling of over de manier waarop u behandeld bent, vragen wij u om dit zo spoedig mogelijk aan ons kenbaar te maken. Wellicht kunnen wij meteen iets voor u betekenen. Bent u van mening dat wij hier geen gehoor aan geven dan kunt u schriftelijk een klacht indienen. Wij zullen zo spoedig mogelijk, doch binnen een termijn van zes weken, op uw klacht reageren. Indien u daarna nog steeds niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u zich richten tot: De klachtencommissie KNMT, Postbus 2000, 3430 CA Nieuwegein, tel: 030-6076276.
Waak in de praktijk zelf over uw eigendommen en laat uw eigendommen niet onbeheerd achter. Tandartsenpraktijk Grootebroek is niet aansprakelijk voor verlies, schade of diefstal van uw eigendommen.
Om voor beide partijen een voorspelbare situatie te kunnen creëren, is het van groot belang dat u regelmatig de praktijk bezoekt. Over het algemeen adviseren wij volwassenen en kinderen tweemaal per jaar een periodieke controle te laten uitvoeren. In overleg kan dit aantal verhoogd of verlaagd worden.
Om uw gebit zo lang mogelijk in een goede staat te houden en om ons prettige werkomstandigheden te bieden, verlangen wij van u een goede mondhygiëne. Uiteraard zullen wij er alles aan doen om u hierbij te begeleiden.
Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.